Pátek 21. ledna 2022, svátek má Běla
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 21. ledna 2022 Běla

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kremlik

Metelka zase mlzí

LM napsal, ze pry IPCC nestavi za dne klimatologicke modely. LM nam samozrejme vesi buliky na nos. IPCC si z ruzynch modelu vybere ten, ktery se jim hodi do kramu podle politickych cilu. A autory tohoto modelu dosadi do cela, aby svoje vlastni modely "nezavisle" hodnotily. Chce to LM poprit?

0/0
18.12.2010 17:41

jack095

Ekologie je jen podvod.

Veškeré "zelené" aktivity mají jeden cíl. Nacpat zelené kapsy našimi penězi.

 Zelení jsou banda lupičů a podvodníků, kteří se živí globálním oblbováním lidstva.

Ekologie jako náboženství by mělo být přísně odělené od státní moci.

0/0
7.12.2010 10:52

Tajné

Doznání přímo od klimatologů:

Doznání přímo od klimatologů - The Met Office Hadley Centre had flawed data: http://goo.gl/eTjIe

0/0
5.12.2010 3:49

socbubák

můj model

už není důležité přesvědčit oteplence. je důležité jim zajistit pokud možno spravedlivý soudní proces :o))) a sebrat jim hračky, kterými nadělali spoustu škod. AlGorovci, v české kotlině tedy Metelkovci, zelený konečník a další - by měli hradit finanční škody, způsobené obyvatelstvu nuceným pěstováním a přimícháváním bioshitu do paliv, prodražování energie atd.a ajnžto vytrvale dětinsky hájí na zbytcích zbořeného opevnění "vědeckost" svého království falešné vědy , lze je považovat za nepřevychovatelné, nebál bych se říci - za rozlišovací schopnosti definitivně zbavené. takže rovnou svěrací kazajku a skotské střiky. víc s nimi řešit netřeba...

0/0
30.11.2010 0:32

L. M.

Re: můj model

Taky dobrá scénka...;-D

Tu si chystáte na nějakou silvestrovskou estrádu?

0/0
30.11.2010 10:26

3,14ranha

klimatické modely IPCC

http://climateprediction.net/content/modelling-climate

http://en.wikipedia.org/wiki/Climateprediction.net

http://www.bbc.co.uk/sn/climateexperiment/theexperiment/abouttheexperiment.shtml

http://www.bbc.co.uk/sn/climateexperiment/theresult/abouttheresults.shtml

doporučuji přečíst aby bylo jasno jací jsou to taškáři ti soudruzi z IPCC PS: pane Metelko - ansámblové modely ale skutečně využívají zadávání mírně odlišných parametrů - zadavatelé pak hledají takové průběhy které korelují s historickou naměřenou teplotou (zde 15 + 15 let) a pak se nechají běžet "do budoucnosti" s tím že když se odchýlí od nějaké hranice tak se ukončí no a na konci z těch nejlepších vznikne "špagetový graf"

0/0
28.11.2010 6:06

3,14ranha

perlička z BBC

Why does the temperature dip between 1960 and 1970? Nick: “The dip is attributed to a volcano in Bali called Mount Agung that erupted in 1963. Volcanic eruptions can create a cooling effect across the planet known as ‘global dimming’. This is due to volcanic ash, pumped out into the atmosphere during eruption, that reflects sunlight.” to jste asi nevěděli že za pokles teploty v 60. letech mohla sopka která byla desetkrát slabší než pinatubo (které mělo měřitelný ale zanedbatelný vliv na počátku 90. let) ? ;-)

0/0
28.11.2010 6:09

3,14ranha

Re: klimatické modely IPCC

jinak pane Metelko nepopírám že už možná existují lepší modely (resp. jiné metody) než hadCM3

http://en.wikipedia.org/wiki/HadCM3

http://en.wikipedia.org/wiki/Global_climate_model

ale tento jsem uvedl jednak proto že byl zahrnut do grafů IPCC ( http://en.wikipedia.org/wiki/File:Global_Warming_Predictions.png ) a navíc jde o jeden z výpočetně náročnějších- část která se distribuuje běží nepřetržitě už šest let a v současnosti spotřebovává průměrný výkon 60 TFLOPS...

http://boincstats.com/stats/project_graph.php?pr=cpdn

0/0
28.11.2010 6:23

Kremlik

Jeste ke Klementinu

At uz jsme my klimaskeptici nedouci, diletanti nebo pitomci... aspon umime cist. Na to staci zakladni skola. Umi to i pan Metelka?

http://www.klimaskeptik.cz/news/klementinum-vliv-mestskeho-tepelneho-ostrova/ 

0/0
27.11.2010 21:59

L. M.

Re: Jeste ke Klementinu

Četl jsem Váš článek i tu práci, na kterou se odkazujete, i některé další, o kterých nemáte ani páru. Část změny teploty oproti situaci kolem roku 1800 tím vysvětlíte, ale jen část.

0/0
27.11.2010 22:06

zeleny valecnik

Tohle se mi zda velmi vystizne:

http://ateo.cz/i/5507/

Doufam, ze si to da Vita zaramovat ;-)

0/0
27.11.2010 21:49

Kremlik

Nedouk

Cist diskusni prispevky pana Metelky z CHMU posledni dobou to je jako ponorit se do zumpy: "nedouk, srab, drby, vykecávat..." To je ale uroven. Pritom sam diskutuje off-topic (tj. proti pravidlum diskuse) pod clankem, k jeho tematu neni schopen nic namitnout. Misto aby pokorne uznal, ze k utajovani dat dochazelo a odsoudil to, tak tady sproste nadava. Smutne.

0/0
27.11.2010 15:52

zeleny valecnik

vzkaz od pana prezidenta

Vzkaz pana prezindenta ctenarumu stranek klimaskeptik a tohoto blogu:

... Tak snad jen to, aby si pořídili v Baumaxu teploměr a každé ráno a večer si pravidelně zapisovali v místě svého bydliště teplotu. Je to ten nejlepší způsob, jak se mohou sami na vlastní oči přesvědčit, že globální oteplování existuje jen v hlavách oteplovačů a alarmistů. A budou-li vaši čtenáři potřebovat pro naměřené teploty tabulku, tak tu najdou ve druhém, doplněném, vydání mé knížky „Modrá, nikoliv zelená planeta“, kterou si mohou objednat v mém eshopu...

0/0
26.11.2010 17:11

zeleny valecnik

Modra planeta

Pan prezident a profesor v jedne osobe a autor svetoveho bestselleru Modra planeta ... chysta ucinejsi zpusob prodeje teto i dalsich knih.

Viz zde:

http://www.hradniparticka.cz/

Vaclave, stojime za tebou R^

0/0
26.11.2010 16:59

JardaM

Vzkaz pro pana LM2

A pan Al Gore je první klimatický miliardář. Co vy taky chcete miliardy? MOžná byste se měl zaměřit na jiné téma, protože

oteplování způsobenému člověkem už nikdo soudný nevěří. Třeba byste

mohl panikařit, že nám brzo dojdou fosilní paliva a důsledkem bude

globální ochlazení ;-D

0/0
25.11.2010 12:43

Rodnok

Re: Vzkaz pro pana LM2

Chtělo by to k té slovní vatě i nějaký argument, zkuste třeba pro začátek cvičně vyvrátit skleníkový efekt CO2, vědecký poznatek starý asi 100 let :-).

0/0
25.11.2010 18:19

Deleter

Re: Vzkaz pro pana LM2

A CO2 má dominantní příspěvek ke skleníkovému efektu?

0/0
25.11.2010 21:14

L. M.

Re: Vzkaz pro pana LM2

Ne. Proč?

0/0
25.11.2010 21:17

Deleter

Re: Vzkaz pro pana LM2

Vás jsem se neptal.

0/0
25.11.2010 21:42

JardaM

Re: Vzkaz pro pana LM2

Argumenty jsou zbytečné. Článek pana Kremlíka je dle mého názoru plný faktů, leč pan LM se zaměří na jeden, který vytrvale napadá, aby eventuálně nemusel přiznat že 20 dalších argumentů je, žel pro alarmisty, správných. 

Když napíšu, že IPCC falšuje výsledky výzkumů tím, že si staví modely a krmí je takovými daty, aby se grafy ohýbaly či narovnávaly dle potřeby, tak pan LM se nezaměří na to podstatné, tedy že jsou falšována data, ale zaměří se na to, že IPCC nestaví žádné modely, protože to dělá CRU- podle mě ruka ruku myje. A když unikne na svět e mailová korespondence Jonese aj., ze které je evidentní, že se falšuje, tak se postaví komise, které vše tutlají

Myslím, že o tom, že se klima mění se nikdo nehádá. Vždy se měnilo, ale lidský vliv? Směšné. Nejdominantnějším skleníkovým plynem je vodní pára, která se odpařuje například z hladin moří a oceánů, která pokrývají většinu povrchu. CO2 má zanedbatelný vliv. Austrálie i USA blokují schválení Cap n trade. Jen kašpárkovská EU má jasno.

0/0
26.11.2010 17:20

L. M.

Re: Vzkaz pro pana LM2

Článek pana Kremlíka je plný drbů. To nejsou fakta, co píše.

Pan Kremlík třeba tvrdí, že zpráva IPCC je špatně. Je to nedouk, v klimatologii se  nevyzná, to ukazuje dnes a denně, nezná základní pojmy, terminologii, nezná ani jednotky, ve kterých se klimatologické veličiny měří, ale tvrdí, že je to špatně.

OK. Tak víte co? Vezměte si pro začátek 1.část té zprávy (je na http://www.ipcc.ch/publications_and_data/publications_ipcc_fourth_assessment_report_wg1_report_the_physical_science_basis.htm ) a najděte tam nějakou konkrétní chybu. Uveďte, na které straně to je a co je tam špatně. Ať se bavíme o konkrétních věcech a o konkrétních chybách.

Nebo jste srab, nepůjdete do toho a zase se začnete jen vykecávat?

Mimochodem - ani CRU žádné modely nepočítá...

0/0
26.11.2010 19:00

Deleter

Re: Vzkaz pro pana LM2

Jo, počítá je počítač, že. Už toho nech, seš trapnej.

0/0
27.11.2010 16:24

L. M.

Re: Vzkaz pro pana LM2

Vskutku inteligentní odpověď...;-D

0/0
27.11.2010 18:15

Deleter

Re: Vzkaz pro pana LM2

To není odpověď.

0/0
27.11.2010 21:07

Rodnok

Re: Vzkaz pro pana LM2

Co vy si představujete pod pojmem "klimatický model" ? A jak jsou falšována data pro něj?

0/0
27.11.2010 16:45

JardaM

Vzkaz pro pana LM

Víte on měl po světě spoustu přednášek pro studenty i jistý pan Al Gore a ukazoval studentům graf vývoje obsahu CO2 v atmosféře a teploty za myslím že 6 000 let. Studenti nadšeně aplaudovali tomu "jak ty dva grafy spolu čirou náhodou korelují" (volná citace Al Gora). Co jim už neřekl bylo, že nejdříve jde nahoru teplota a až potom obsah CO2. Dotčenou scénu můžete vidět ve filmu Great Global Warming Schwindle.

A tak je to vždy. Někdo řekne nějakou polopravdu mladému člověku, který je do značné míry zanícený pro změnu až radikální, protože nezkušený, ale zároveň není zkorumpovaný životem, takže jeho radikalismus je sympatický, jen jaksi mimo. A tou polopravdouten někdo toho mladého člověka zmanipuluje. Takže tím, že se vaši studenti velice dobře bavili bych se raději neoháněl. Ono zas tak složité oblbnout mladého člověka není. A to přesně alarmisti na politickou objednávku dělají.

0/0
25.11.2010 12:42

L. M.

Re: Vzkaz pro pana LM

Nejsou to statističtí ignoranti, jako pan Kremlík. Statistiku dělají, zpracování dat dělají, zpracovali víc dat, než kolik asi pan Kremlík v životě viděl.

Ale ať to jde pan Kremlík předvést někam na katedru statistiky na nějaké vysoké škole, tam jsou lidi, kteří toho vědí o zpracování dat opravdu hodně. Zajímalo by mě, jak by reagovali (a docela bych u toho chtěl být...) ;-D

0/0
25.11.2010 12:46

JardaM

Re: Vzkaz pro pana LM

Já neobhajuji pana Kremlíka, a možná že v IPCC nejsou statističtí ignoranti, jen si staví počítačové modely tak, aby se grafy narovnávaly, nebo ohýbaly podle potřeby a oni si je mohly interpretovat tak, jak jim bylo zadáno. Jen jim nesmí utíkat maily na veřejnost. To se to potom blbě vyvětlujea hned tu máme nějakou tu Climagate. A pak se udělá nezávislé vyšetřování tak, že se do komise nanominují lidi, kteří jsou na popsaném fungování dané problematiky existenčně závislí.

A pak je úplně jedno, jeslti zpracovali hodně nebo málo dat, protože to co z jejich práce vyleze je tendenčnía někomu to slouží. že by třeba určitým typům byznysu?

0/0
25.11.2010 12:55

L. M.

Re: Vzkaz pro pana LM

IPCC žádné modely nepočítá ani "nestaví".

0/0
25.11.2010 12:57

JardaM

Re: Vzkaz pro pana LM

Je vidět, že pro ně pracujete. Jste demagog. To je asi základní kvalifikační předpoklad pro práci v takovéhle partě. Copak si vážně neuvědomujete, kolik pácháte škody?

0/0
25.11.2010 12:59

L. M.

Re: Vzkaz pro pana LM

Z toho, že jsem opravil Váš chybný výrok, že IPCC staví nějaké modely, usuzujete, že jsem demagog?;-D

0/0
25.11.2010 13:11

JardaM

Re: Vzkaz pro pana LM

Ne. To, že jste demagog usuzuji právě z toho, že místo abyste se zaměřil na to podstatné, tj. že IPCC falšuje buď samotný výzkum nebo jeho výsledky, aby splnila politické zadání, tak jste se zaměřil na nepodstatnou chybu. To dělají demagogové. Proč je to nepodstatné jestli IPCC staví a používá sama klimatické modely nebo to na základě jejího požadavku dělají jiní, na to si odpovězte sám.

My máme díky jejím závěrům drahou solární energii, ornou půdu zabranou solárními panely, CO2 odpustky, svítidla plná rtuti s nepříjemným světlem a další oblast omezování našich občanských práv a svobod.

0/0
25.11.2010 17:43

L. M.

Re: Vzkaz pro pana LM

Račte prominout, ale tok Vašich myšlének je poněkud mlhavý. Nejdříve napíšete o tom, že IPCC sestavuje vlastní modely. Odpovím, že to není pravda. Načež mě obviníte z demagogie, protože jsem nezačal psát o něčem úplně jiném... To je takové až kremlíkovské...;-D

Ale víte co? Vezměte si AR4 WG I (nikoli SPM, ale celou zprávu) a napište nám sem, co je tam podle Vás špatně. Co je zfalšované. Ale prosil bych konkrétně, tj. stranu a který výrok nebo které tvrzení je špatně a proč...

Nevím proč, ale mám pocit, že na to odvahu nenajdete...

0/0
25.11.2010 18:32

JardaM

Re: Vzkaz pro pana LM

Takže si porovnáme mé dvě reakce:

ve 12:55 jsem napsal:

... a možná že v IPCC nejsou statističtí ignoranti, jen si staví počítačové

modely tak, aby se grafy narovnávaly, nebo ohýbaly podle potřeby a oni

si je mohly interpretovat tak, jak jim bylo zadáno...

0/0
25.11.2010 21:01

JardaM

Re: Vzkaz pro pana LM

v 17:43 jsem napsal:

místo abyste se zaměřil na to podstatné, tj. že IPCC falšuje buď

samotný výzkum nebo jeho výsledky, aby splnila politické zadání, tak

jste se zaměřil na nepodstatnou chybu.

0/0
25.11.2010 21:02

JardaM

Re: Vzkaz pro pana LM

Pokud máte pocit, že jsem psal něco jiného, bylo by možná užitečné,

abyste se zapsal do kurzů sémantiky. Tam se něco dozvíte o významu slov i

o tom, že tutéž věc lze říci vícero způsoby.

Dále: nejsem klimatolog, ale používám kritické myšlení, takže když vidím dva rozdílné názory, tak si porovnávám argumenty obou stran a taky třeba již zmíněné e maily z Climategate. Možná, kdybyste se seznámil s názory skeptiků, tak byste možná nahlížel jinak. Víte vědcům možná můžete pohrozit, že když nebudou dělat to co si vrchnost přeje, tak nedostanou grant a někteří se třeba ohnou, ale já v tom vašem byznysu nejedu, takže si mohu mít na věc zcela svobodný názor. A vy mě můžete porážet v diskusi tím, že po mně budete požadovat snášením důkazů, protože víte, že to neudělám. Ještě pořád jste přesvědčen, že diskutujete fér? Bože, pomni!

0/0
25.11.2010 21:09

L. M.

Re: Vzkaz pro pana LM

S názory těch, kdo si říkají klimaskeptici, seznámen jsem. Argumentačně je to děs, neznalost třeba jen základů klimatologie druhý děs. Hlavně to jsou drby, konkrétní a jasné argumenty chybí (a nedočkal jsem se jich ani od Vás). Pan Kremlík tohle přivádí k dokonalosti a docela spolehlivě tím ten tzv. klimaskepticismus diskredituje. Ale je to jeho boj...

0/0
25.11.2010 21:16

L. M.

Re: Vzkaz pro pana LM

Lež je nepodstatná chyba?

0/0
25.11.2010 21:12

L. M.

Re: Vzkaz pro pana LM

Takže konkrétně zase nic. Proč mě to nepřekvapuje?

0/0
25.11.2010 21:11

JardaM

Re: Vzkaz pro pana LM

Teď hovoříte o lžích IPCC (které koneckonců řešili i ve své  e mailové korespondenci) nebo o mém rouhání se proti božstvu, když jsem napsal, že IPCC si staví modely. Netušil jsem, že mé chybné vyjádření vás tak hluboce zasáhne. Teď už pro změnu nejsem schopen sledovat vaše myšlenkové pochody. Předtím jsem vás měl jen za demagoga. Teď už bych šel i pro ostřejší výraz. Ale myslím, že by to bylu zbytečné. Můžete se modlit ke svému bohu, já si ponechám své kritické myšlení.  Dobrou noc

0/0
25.11.2010 21:18

L. M.

Re: Vzkaz pro pana LM

O údajných lžích IPCC víte asi všechno, ale o tom, co se tam dělá a co ne, nevíte zjevně skoro nic. Hlavně že víte, že je to všechno špatně.

0/0
25.11.2010 21:21

Mark Twain

Re: Vzkaz pro pana LM

Je to vsechno jedna oteplena (tepla?) parta

0/0
27.11.2010 22:17

Deleter

Hmm, tak L.M.

tvrdí, že v IPCC dělá ve svém volném čase, bez nároku na odměnu a cestovní náklady na ty různé srazy po ohrožené planetě si hradí sám ze svého skromného platu pracovníka ve státní správě.

IPCC je vlastně taková skupinka extrémních altruistů, kteří zachraňují svět. I proti jeho vůli, dodala by určitá diskutérka.

0/0
25.11.2010 12:35

L. M.

Re: Hmm, tak L.M.

Navíc ke své práci, takže občas i ve volném čase. To máte pravdu.

Cestovné mi platí IPCC.

0/0
25.11.2010 12:38

Deleter

Re: Hmm, tak L.M.

No tak jste za to placenej nebo ne? Už si to zkuste ujasnit. Pokud to děláte v pracovní době, tak asi ANO.

Vy státem placení mudrlanti máte vůbec trochu zkreslený představy o světě.

0/0
25.11.2010 21:16

L. M.

Re: Hmm, tak L.M.

Dělám to většinou doma, po večerech, pokud Vás to zajímá. Pokud to dělám někdy v práci, tak zase doma musím udělat jiné věci. Práce se udělat musí.;-D

0/0
25.11.2010 21:19

Deleter

Re: Hmm, tak L.M.

Jasně, to vám žeru.

0/0
25.11.2010 21:43

L. M.

Re: Hmm, tak L.M.

Žerte nebo nežerte - Váš problém.

0/0
25.11.2010 21:44

Deleter

Re: Hmm, tak L.M.

No asi takhle, přes den pracujete pro CHMI, večer pro IPCC, jenže já spíš vidím, že furt lezete po diskusích idnes.

0/0
25.11.2010 22:18

L. M.

Re: Hmm, tak L.M.

Proč ne? Svou práci si udělám.

0/0
25.11.2010 22:20

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz