Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PJ

Hellmoon

4. 8. 2010 12:39
Týý jo

nějak mi to nedochází, Takže snižování CO je špatné? No každá studie má uršitě své opodstatnění ;-D;-D

Já osobně jsem pro snižování CO2. Proč mi tu má čmoudit uhelná el. když stačí postavit pár bloků temelína? Proč je jediným palivem aut ropa?

Abych se přiznal, je mi jedno za co se to schová hlavně když se to omezí. ;-)

0 0
možnosti
O

oslik

4. 8. 2010 13:36
Re: Týý jo

Co mě trápí ze spalování uhlí a nafty, jsou spíš polétavé prachové částice, různé sloučeniny síry, těžké kovy a podobné sajrajty. CO2 mě nevzrušuje ani v nejmenším, z čeho by pak rostly stromy a jiné kytky?

Pokud někoho trápí nadměrné vypouštění CO2, pak je tu takový (ověřený) nápad: namísto nesmyslných řepkových polí nechat narůst lesy, ty pak spálit a zaorat v neúrodných půdách. Tím se sníží množství volného uhlíku a zároveň zvedne úrodnost půdy. Všem bude (časem, ne hned) líp, kromě skupiny těch, kteří rejžují na povolenkách a přidružených kšeftech. Blbý na celém nápadu je však mizerný fakt, že se na něm nedá snadno a rychle zbohatnout. Ocení to až budoucí generace.

0 0
možnosti
P

petrhajek.blog.idnes.cz

4. 8. 2010 14:15
Re: Týý jo

R^

Naprosty souhlas, snad az na to zaoravani. Zvysene mnozstvi CO2 dela dobre rostlinam, ktere tak vic plodi (potrava) a "dychaji" (uvolnovani kysliku), takze by klidne stacilo zustat u rostlin. I kdyz hnojivo pro pudu zdevastovanou repkou by taky asi bodlo.

0 0
možnosti
O

oslik

4. 8. 2010 14:28
Re: Týý jo

Nedávno jsem četl (myslím, že v National geographic), že v amazonii, kde je jinak velmi chudá a neúrodná půda, na některých místech lidi dřív zahrabávali dřevěné uhlí. V těchto místech prý roste jídlo jako o závod. Jenže na tom se asi nedá postavit byznys s rychlou otočkou peněz. A co je komu do toho, že lidi mají hlad, že?

0 0
možnosti
P

petrhajek.blog.idnes.cz

4. 8. 2010 14:52
Re: Týý jo

Kdo ma hlad, at plati.  Bohuzel ta zavislost se buduje (snad) umyslne - kdyz se nici puda repkou a pak se prestane odebirat (treba se zjisti skodlivost biopaliv), tak tam pak moc neporoste. kdyz se budou africke zeme zasobovat humanitarni pomoci, nenauci se sami hospodarit... ("dej muzi rybu, nebude mit hlad jeden den. nauc ho rybarit, nebude mit hlad do konce zivota"). Zaroven s absenci osvety ohledne antikoncepce (je tam tech lidi rposte moc).

Bohuzel dneska se dopredu mysli jen u firem (jak uchvatit vetsi trzni podil, pripadne kde a jak ziskat trh) a i to v perspektive tak 5let.

0 0
možnosti
O

oslik

4. 8. 2010 15:36
Re: Týý jo

Já jsem o humanitární pomoci neprohodil ani slovo. Dnes vysázíte les, za nějakých 40-50 let ho začnete sklízet, dřevo spálíte a zahrabete do polí (třeba ho prodáte těm Afričanům). Tedy, chtěl jsem tím říct, že tento projekt je na desítky až stovky let a výnos z něj bude mít hlavně ten, kdo bude zušlechtěnou půdu obdělávat. Nic pro ty, kteří si chtějí nahrabat už teď, a budoucí generace ať se staraj. Kdežto při obchodu s emisemi stačí jen řádně zalobovat u rozhodných vlád, a penízky se pak sypou samy s minimem námahy.

0 0
možnosti
  • Počet článků 403
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2796x
Tento blog byl oceněn v anketě "Bloger roku 2011". Autor je překladatel a vzděláním historik. Účastnil se klimatické konference v Kodani. Po aféře Climategate založil web www.klimaskeptik.cz. V roce 2019 vydal knihu OBCHODNÍCI SE STRACHEM (Dokořán). Ta v roce 2021 vyšla též anglicky na Amazonu jako A GUIDE TO THE CLIMATE APOCALYPSE.

 

Seznam rubrik

Oblíbené stránky