Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sir Humphrey - stálý tajemník JV

zase trefa do černýho :-)

R^R^R^

0/0
8.4.2010 18:39

tygřice

Přírodě i lidem nejvíce škodí

zelení zmanipulovaní fanatici. Zatím veškeré zelené výmysly, které se jim pod lživými záminkami podařilo prosadit,  se ukázaly v konečném důsledku jako škodlivé jak pro lidstvo, tak pro přírodu. Bezskrupulózní grázlové si akorát mastí kapsy a hloupí nevzdělaní zelení magoři jim k tomu pomáhají tropením povyku. Čtěte www.antimeloun.cz

0/0
8.4.2010 16:03

Tramp_007

Vy to ještě někdo čtete?

Dvě ssmsky a světová konspirace je na světě.....:-)

0/0
8.4.2010 11:26

jack095

Zelení lupiči.

Že je ekologický podvod je prostě jen podvod, že zelení jsou rafinovaní lupiči kterým nejde o nic jiného než  nakrást naše peníze, není nic nového a nikdo na tom nic nezmění.

Já ale vždy obdivuji práci a pečlivost autora, kterou svým článkům věnuje. Takže díky pane Kremlíku.

0/0
8.4.2010 10:58

Mokasina Alan

Re: Zelení lupiči.

Ale možná jsou i lidé, kteří se o prostředí kolem nás opravdu starat chtějí. Jistě chápete, že starat se o přírodu, nebo spíš chránit jí, je třeba.

0/0
8.4.2010 12:05

jack095

Re: Zelení lupiči.

Tipycký názor městského člověka. Ti z vesnice, kteří v přírodě skutečně žijí, ví že s přírodou musí člověk neustále bojovat.

0/0
8.4.2010 13:32

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: Zelení lupiči.

Souhlasim, ze o prirodu je nutne se starat a je nutne ji chranit. Jenze to se nejlepe docili studiem a pak minimalnimi nutnymi, presne cilenymi zasahy. Plosne urceni "tridniho nepritele" a plosne zavadena pravidla nemuzou pomoct. Zvlaste kdyz stoji na nesmyslnych zakladech (treba CO2 - slysel jste o stredovekem klimatickem optimu? Udajne nastalo prave v dusledku zvyseni vyskytu CO2). A zvlaste, kdyz se setreni dela formou vyberu dani, ktere pak jsou ekofirmam, ktere zachrani svet.. a nahodou si pritom neuveritelne namasti kapsy. Ale co zpusobi vyssi dane? Nutnost vice vydelavat, tudiz vice vyrabet, vice prodavat... a v dusledku to mnohem vice zatizi prirodu.

0/0
10.4.2010 21:09

Mokasina Alan

globální oteplování? čeho je to známka

Je možné, že žádné oteplení působené člověkem nenastává, ale stoupající nebo nestoupající globální teplota není argumentem říkajícím, že není třeba chovat se ekologicky, nebo že se o otázku ekologie a rovnováhy ekosystémů nemusíme starat a můžeme ji ignorovat. I bez tohoto ukazatele je jasně zřetelná spousta ekologických otázek.

0/0
8.4.2010 10:58

kareldrabek.blog.idnes.cz

Re: globální oteplování? čeho je to známka

Nějaká rovnováha systémů je jen zbožné přání některých ekologistů. Systémy se neustále mění. Ať chceme nebo ne, lidé je ovlivňují. Hlavní problém je v tom, že i dobře míněné snahy mají často nečekané následky.

0/0
8.4.2010 11:18

jack095

Re: globální oteplování? čeho je to známka

To jak o komunistech. "Dobře" míněné snahy za lepší společnost přinesly jen miliony povražděných.

A nebo jen lhali aby získali moc stejně jako dnes  zelený?

0/0
8.4.2010 11:52

Mokasina Alan

Re: globální oteplování? čeho je to známka

Já souhlasím, že se "systémy" neustále mění. A nalézají novou rovnováhu. Mi jen potřebujeme takovou rovnováhu systémů, ve které můžeme žít. Existuje i degradace systému. Co se týká ekosystému, příkladem je rozšiřující se sahara. Ale takovou rovnováhu, která panuje v ekosystému sahary by jsme chtít rozšiřovat asi neměli. Z našeho pohledu je to rovnováha systému na nižší úrovni, zkrátka pustina.

0/0
8.4.2010 11:58

kareldrabek.blog.idnes.cz

Re: globální oteplování? čeho je to známka

Sahara je jen důsledek ochlazení planety, které vedlo k omezení větrů přinášejících vláhu.

0/0
8.4.2010 12:09

Mokasina Alan

Re: globální oteplování? čeho je to známka

Aha, no dobrá byl to jen příklad, ale můžeme ho vzít jako zástupnou polemiku. Nicméně čeho je důsledkem, že se tedy sahara rozšiřuje? Není to oslabením vegetace na jejím okraji? To už asi ochlazením a změnou větrů není.

Je to tedy zajímavá informace o vzniku sahary, nicméně přednost bych dal polemice o aktuálních stránkách zelených otázek. Pokud to měl být argument, který měl vzít ostatním diskutérům dech a slova z úst, tak jste se patrně minul smyslem diskuzí. Jde přece jen o výměnu názorů a hledání porozumění a řešení než o snahu "přebít" ostatní.

0/0
9.4.2010 12:56

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: globální oteplování? čeho je to známka

a jakou chcete zavest rovnovahu? Jak? A k jakemu datu, podle jakeho klice?

Takovyto experiment byl tusim v Yellowstonskem parku - kdy ekologove nastavili umelou rozvnovahu k nejake jejich predstave. A co jsem slysel, skoncilo to krachema ekologickou katastrofou.

Gynamicke systemy se neustale meni, ziva cast rpirody se prizpusobuje. Takze vratte podminky a spousta zivocichu vymre a nebo bude mit problemy...

0/0
8.4.2010 12:32

Mokasina Alan

Re: globální oteplování? čeho je to známka

Asi jde o to jakým způsobem se konkrétně v tomto případě jednalo, já o tom nic nevím a vy jste o tom také nic bližšího neuvedl. Ale rovnováha by se asi především neměla narušovat, pokud se tomu umíme vyhnout, tak by jsme to neměli dělat. Jako jednoduchý příklad můžeme dát kácení pralesů. Pokud by byla jejich většina vykácena, znamenalo by to pro nás změnu, se kterou by jsme se asi neuměli jako lidstvo vyrovnat, to podle mě musí být každému jasné, opravte mě jestli se mýlím. Můžeme se tomu kácení vyhnout? Ano nejspíš můžeme. Nenapadá mě nic proč by jsme nemohli. Tak můžeme zachovat rovnováhu.

Je to jen příklad samozřejmě nemusí být prales zcela nedotknutelný, ale je třeba co nejvhodnější a opatrný přístup. Použil jsem příklad nejjednoduššího ražení jen aby bylo jasné co myslím.

0/0
9.4.2010 13:07

petrhajek.blog.idnes.cz

Re: globální oteplování? čeho je to známka

Neuvadel jsem vic, protoze o tom vic nevim. Jen jsem to cetl jako zpravu, kdysi kdesi :-).

Problem je dle me uz v pojmu rovnovaha. Ta sice porad nejaka byla, ale zaroven se porad menila. Prizpusobovala se podminkam, nejruznejsim cyklum prirody i nahodilym zmenam. Navic tech cyklu muze byt cela rada a my vime jen neco o par z nich. A pak jeste prokladat, kdy se efekty cyklu sejdou, kdy se sectou a odectou... na to proste dneska nemame (staci se podivat na soucasne zpozdeni slunecniho cyklu. nepredpovidalo se, nevi, proc nastalo...a ze je Slunce v podstate jediny zdroj energie pro Zemi je asi taky jasne).

Ohledne pralesu: i to je otazka vyvoje. Nekde jsem cetl, ze stejne zanikaji, jen to lidi trochu uspisili (apropos - ted se nejvice kaceji prave kvuli biopalivum-to jsou ale paradoxy, co?)... Ale je treba si uvedomit, ze kazde zvire (vcetne cloveka) je soucasti prirody a ovlivnuje ji.  Clovek uz desitky tisic let (a celkem zasadne). ted jen stoupaji jeho moznosti..

0/0
10.4.2010 21:05

VašekIV

Re: globální oteplování? čeho je to známka

nesleduješ zprávy, v důsledku zvýšení obsahu CO2 se Sahara začala zmenšovat.

0/0
8.4.2010 18:09

Mokasina Alan

Re: globální oteplování? čeho je to známka

to máte pravdu nesleduji, o tom nic nevím, děkuji za informaci leč kusou, tak má vypadat diskuse, výměna informací a názorů

0/0
9.4.2010 13:08

VašekIV

Re: globální oteplování? čeho je to známka

a navíc - my se píše tvrdé y a neříká se my by jsme ale ame my bychom;-D

0/0
8.4.2010 18:11

sir Humphrey - stálý tajemník JV

Re: globální oteplování? čeho je to známka

teď tě Bijomasa nebude mít ráda

0/0
8.4.2010 18:35

Mokasina Alan

Re: globální oteplování? čeho je to známka

já se tím pravopisem na internetu moc nezabývám a rád v psaném projevu používám i hovorový jazyk, je to otázka ne jen mojí pravopisné ne/zdatnosti ale i mého vkusu a zaměření, nicméně děkuji za opravu

0/0
9.4.2010 13:10

Mokasina Alan

Re: globální oteplování? čeho je to známka

A to, že "dobře míněné snahy mají často nečekané následky" nelze povýšit na pravidlo a pravděpodobně to ani pravidlem není. Kromě toho, jak "často" myslíte tím "často"?

0/0
8.4.2010 12:02

Martin 5

Re: globální oteplování? čeho je to známka

Když se někdo snaží povýšit pravidlo předběžné opatrnosti na základní světovou poučku, tak bych řekl, že zásahy do tzv. udržení ekosystému nevychází prakticky nikdy.

0/0
8.4.2010 13:14

VašekIV

Re: globální oteplování? čeho je to známka

předběžná opatrnost? Jeptiška, svíčka, guma.;-D;-D;-D

0/0
8.4.2010 18:28

Mokasina Alan

Re: globální oteplování? čeho je to známka

A opravdu se o to někdo snaží? Nejde třeba pouze o konkrétní případy s konkrétními důvody?

0/0
9.4.2010 13:11

jack095

Re: globální oteplování? čeho je to známka

Tzv. ekosystém nikdy v nerovnováze nebyl. Jen pár nenasytů, kteří si chtějí namastit svoje bankovní konta vypustilo globální lež a níž teď nehorázně vydělávají.

0/0
8.4.2010 13:36

Kremlik

Re: globální oteplování? čeho je to známka

Nepochybne existuje rada realnych ekologickych problemu a ty tu byly vzdy. Napriklad ve stredoveku nebyla kanalizace a splasky se vylevaly z okna na blativou ulici. Jiste si dovedete predstavit ten zapach, nemoci, krysy atd.

Dnes je realnym problemem treba hluk u komunikaci atd. Realne problemy tedy existuji a my na ne odjakziva hledame racionalni reseni.

Klima je take velky problem: problemem je ohrozeni vedy ze strany zeleneho nabozenstvi, zmanipulovani peer-review procesu, falsovani grafu, utajovani dat, whitewash "vysetrovani", uhlikova dan. To jsou velke problemy dneska.

0/0
8.4.2010 15:11

Mokasina Alan

Re: globální oteplování? čeho je to známka

souhlasím, považuji za vyvážený názor

0/0
9.4.2010 13:13

Mokasina Alan

Re: globální oteplování? čeho je to známka

uvedete-li zdroje uděláte pro diskusi službu

0/0
9.4.2010 13:12

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz