Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Knedloun

20. 1. 2010 22:21
Musím říct, že sem dáváte velmi zajímavé podněty

Díky za ně.

0 0
možnosti

tumetuestumefaisdubien1

19. 1. 2010 20:43
taky jsem si všimnul :)

Pěkné, mě to nevadí, jen ať se to dostane ven, koneckonců každý má trochu jiný pohled a styl, a koneckonců to je počítám tak všecko, v čem si "konkurujeme", názor máme v kostce podobný. Já do tohohle vůbec nechtěl dělat, přišlo mi to jako nějaké náboženské spory, zda bude konec světa teď nebo až potom, ale když jsem si před časem přečet draft Kodaně, vstaly mi hrůzou vlasy na hlavě, protože mi došlo, že navrhovaná opatření můžou reálně vést ke katastrofě ještě podstatně dříve, než kdyby se i nakrásně oteplovalo. Jakýpak ledovce, v r. ~2035 je fosilní zlom. Tihle pánové z OSN mají rádi numerologii.

Mimochodem kauza ledovce má docela husté pokračování: http://rogerpielkejr.blogspot.com/2010/01/sorry-but-this-stinks.html

pokud jste to ještě neviděl. Může ten nejvyšší klimatický mašinfýra Pachauri ten IPCC orientexpres k planetárnímu sociku i vykolejit? Pielke navíc není klimaskeptik (takže se asi proto taktně zdržel slova podvod). 3 milony euro je na kriminál dost?

0 0
možnosti

Kremlik

19. 1. 2010 21:34
Pielke.

Co se tyce tech Himalaju. Ano, me je taky podezrele, ze Hasnain se proti 2035/2350 nikdy neohradil. Pritom v online vydani NewScientists se dalo krasne prilepit "dementi". Hasnain se neohradil ani v roce 2007... Tak me napada, co kdyz ten novinar to nespletl. Co kdyz hasnain tehdy OPRAVDU SCHVALNE LHAL A REKL 2350??

A konkurence? Nejlepsi by bylo, kdyby o techto aferach psali vsichni bloggeri, aby to zadnemu ctenri nemohlo uniknout.

0 0
možnosti

jack095

19. 1. 2010 14:36
To je hrozný.

Země má plochu 510 000 000 km2 a hodnoty z 3000 meteo stanic mají něco dokazovat ?

0 0
možnosti

K-D

19. 1. 2010 16:42
Re: To je hrozný.

To je ještě vynikající, loni spustila OSN poplach kvůli měření "témeř 30ti ledovců". Na Zemi je jich ale asi 160 OOO.

0 0
možnosti

Roman01

19. 1. 2010 14:13
Japonsko

"Japonští meteorologové (JMA) provozují asi 1300 meteo-stanic. Několik desítek z nich bývalo zařazeno v GHCN databázi, ale dnes v grafech GISS nepřežily skoro žádné. Hádejte, co si alarmisté ponechali. Tokyo. "

V tomle pěkně kecáte. Protože když se podíváte na ten seznam skutečně použitých stanic (http://data.giss.nasa.gov/gistemp/station_data/station_list.txt) , tak tam máte: MUTSU , SHIRAKAWA, ONAHAMA a desítky dalších, které se nacházejí hádejte kde: V Japonsku... ověřil jsem si to na mapě, abych věděl jistě, že nekecám..

0 0
možnosti

Kremlik

19. 1. 2010 14:39
Re: Japonsko

Nerekl jsem, ze si nechali POUZE Tokyo. Asi jsem se spatne vyjadril. Ale z osledniho odkazu v clanku vidite, ze z 39 stanic dnes uz v databazi GISS zustalo jen sedm (!) a jednim z nich je Tokyo. Nezustala jim zadna "rural area". Nejmensi mesto je asi tak velke jako Hradec Kralove. Cca 90 tisic obyvatel. Ja tomu rikam "big city bias".

0 0
možnosti

Martin Jirousek

19. 1. 2010 14:04
Souhlasím

Metodiky měření a to nejen teplot se uzpůsobují TEORIÍM. Dalším příkladem úpravy výkladu výsledků měření jsou hlubinné vrty v ledu, kde se předpokládá, že 1 vrstva = 1 rok, přičemž čím dále do minulosti, tím se vrstvy ztenčují, aby se "data" vešla do předem předepsaného období statisíců let, což je absolutně chybná úvaha. Chybná úvaha, která byla jednoznačně vyvrácena při vykopávkách letadla P-38 Lighting se jménem Glacier Girl. Toto letadlo bylo pokryto za 44 let vrstvou ledu a sněhu mocnou přes 300 stop (91,5 m) a podle slov týmu, který jej vykopával bylo možné pozorovat STOVKY vrstev v ledu a sněhu, ačkoli podle oficiální teorie by na letadle mělo být jen 44 vrstev  a pár metrů ledu a sněhu ...

0 0
možnosti

K-D

19. 1. 2010 16:54
Re: Souhlasím

Do minulosti se led koreluje snadno podle vrstviček sopečného popela, jsou ale i další metody.

0 0
možnosti

tuccy

19. 1. 2010 13:36
Ad korekce

Korekce na "tepelné ostrovy" jsou asi taky zajímavé, vzhledem k tomu, že jdou souvisle do plusu a průběh a velikost korekcí se podezřele shoduje s oteplením :-)

0 0
možnosti

Kremlik

19. 1. 2010 13:05
Pro p. Romana

a) Oni o Urban Heat Island effet vedi. Je to popsano v odborne literature. Presto  do databaze zarazuje UHI zatimco venkovske /rural) oblasti vyrazuji. Myslim, ze to je jasne fixlovani. Z hlediska hledani pravdiveho obrazu teplot to nema ZADNOU logiku.

b) Satelity ukazovaly OCHĹAZOVANI, dokud nebyly jejich zaznamy "opraveny", tj otepleny. Je mozne, ze tato oprava byla opravdu zapotrebi. Ruzni autori  se ale lisi v mire tohoto "otepleni satelitu." Kdo ma pravdu? I tak satelity ukazuji mensi otepleni nez pozemni stanice. Je mi lito.

0 0
možnosti

Roman01

19. 1. 2010 13:23
Re: Pro p. Romana

Když jsem se včera nudil, tak jsem si pročetl tento dokument: http://pubs.giss.nasa.gov/docs/2001/2001_Hansen_etal.pdf ve kterém Hansen jasně ukazuje, jaké úpravy se v těch datech provádějí, jak se dělají korekce pro urban heat efect a jak se vypočítává tá průměrná globální teplota. A jako žádné fixlování mi to nepřišlo, všechny úpravy mi příjdou logické a dělají se z dobrých důvodů.

0 0
možnosti

Roman01

19. 1. 2010 11:16
...

Kolega Kremlík si asi nevšiml, že se už desítky let používají na měření teploty satelity a že globální teplota se počítá tak, že se zkombinuje instrumentalní záznam z pozemních stanic, s daty z družice. Na stránkách GISSu jsou studie, které popisují přesný postup.

Co se týče "urban heat effect", je to od Kremlíka skoro až vulgární tvrdit, že klimatologové o tomto efektu nevědí. Skoro bych se divil, jak se těm vědcům z NASA daří vysílat družice na Marsa k vzdáleným planetám, když podle Kremlíka nezvládají ani malou násobilku ;-D

0 0
možnosti

Ccecil

19. 1. 2010 11:43
0 0
možnosti

Glock Mk. I

19. 1. 2010 11:14
Hmmm

Neměří se dnes už teploty náhodou z družic?

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS