Neděle 17. října 2021, svátek má Hedvika
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 17. října 2021 Hedvika

Automobilky a řidiči, Brusel s vámi pěkně zatočí

21. 05. 2019 11:07:17
Ambiciozní plán EU, který ohrozí automobilový průmysl a bude stát miliardy, sníží globální emise o... neuvěřitelných a obrovských... necelé 1 procento.
article_photo

Meme z kampaně Svobodných do euro voleb – viz jejich Facebook

V EU vzniká 9 procent světových emisí CO2. [1] Z toho jednu pětinu (ca 20%) tvoří emise z dopravy (viz koláčový graf č. 1).[2] Z toho necelé tři čtvrtiny jsou emise z dopravy silniční. Takže za necelé 2% světových emisí CO2 může evropská doprava. Pokud by se nám podařilo emise z dopravy snížit na polovinu, tak tím docílíme snížení světových emisí o báječné (necelé) 1 procento. A to se vyplatí, že?

(Upozornění: Pokud v Číně otevřou nějakou tu uhelnou elektrárnu, tak to naše 1 procento samozřejmě vymažou).

Zatím se EU boj proti dopravě moc nedaří. Zatímco v průmyslu, výrobě elektřiny nebo v zemědělství od roku 1990 emise celkově klesly, v dopravě došlo k čistému nárůstu. Lidé jsou bohatší, mají vyšší životní úroveň a více automobilů.

GRAF 1: Emise skleníkových plynů v EU podle sektorů. Tmavě modře je 19,5% emisí z dopravy. [2]

EU v dopravě totiž vymýšlí samá opatření, která nedávají moc smysl. Povinné přimíchávání biopaliv nám zaplevelilo krajinu žlutým morem. Přísné emisní normy na emise CO2 (nikoli emise škodlivin!) jsou tak absurdní, že je automobilky musejí obcházet různými triky (Dieselgate). Ve Francii zdražování pohonných hmot vyhnalo do ulic řidiče ve žlutých vestách.

Graf 2: Zatímco v roce 1973 jádro a fosilní paliva zajišťovaly 87,6% celkové světové spotřeby energií, v roce 2015 to bylo 86,3%. Solární a větrná energie je stále nevýznamná. Jediný výrazný pokrok přinesla jaderná energie – než její rozvoj Zelení zablokovali. [4]

Ani nepokoje v Paříži ale nepřesvědčily bruselského úředníka, že sahat řidičům na jejich auta je nebezpečné. Nyní Brusel dokonce navrhuje, že mezi lety 2021 a 2030 musí emise u nových vozidel klesnout o 37.5%. [3] Dobře vědí, že to není technicky proveditelné u spalovacích motorů. Chtějí tím donutit firmy, aby přešly na výrobu elektromobilů. Které ale zatím tvoří asi 1,5% nově prodaných vozidel v EU. Inu, nikdo to nekupuje, protože to je drahé a může si to dovolit jen bruselská aristokracie.

Není tajemstvím, že dnešní odrůda ekologie je hlavně o okázalé spotřebě. Tedy že bohatí lidé dávají halasně najevo, že si mohou kupovat luxusní drahé zboží. Drahé eko bio jogurty, drahé elektromobily apod.

Tato okázalá gesta ("koukněte se jak jsem bohatý a ekologický a obdivujte mě") ve skutečnosti nemají na klima ani na počasí žádný vliv. Koncentrace skleníkových plynů v atmosféře stále roste bez ohledu na bruselské směrnice. V desetiletí 1985-1994 šlo o růst CO2 tempem 1,42 ppm ročně, zatímco v desetiletí 2005 – 2014 to bylo už 2,11 ppm ročně. [4]

Na závěr jedna drobnost. Odkud vlastně ty luxusní elektromobily vezmou svou elektřinu? Vesměs z uhelných elektráren, pochopitelně. Protože ty ještě dlouhé desítky let budou dominantním světovým zdrojem energie. Solár a vítr stále tvoří méně než 1,5% světové spotřeby energie. Jediný opravdu významné snížení emisí CO2 od 70. let přinesl rozvoj jaderné energetiky.[5] Který ale Greenpeace a Zelení zablokovali.

EU nám sice stále posílá jakoby více než do EU přispíváme. Ale do toho nejsou započítány škody, které nám způsobují tyto a jiné euroregulace. Opravdu si chceme tento útok proti našim automobilkám a našim řidičům platit ze svých daní? Pokud tyto euro-nesmysly platit nechcete, přečtěte si stránky Odejdemebezplaceni.cz

ZDROJE:

[1] Oliver, JGJ et al. Trends in total CO2 and total greenhouse gas emissions – 2017 report. PBL Netherlands Environmental Assessment Agency. Hague, prosinec 2017 (str. 11)

[2] https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/daviz/change-of-co2-eq-emissions-2#tab-dashboard-01

[3] https://www.theguardian.com/business/2018/dec/18/carmakers-criticise-unrealistic-eu-plan-slash-vehicle-emissions

[4] https://www.co2.earth/co2-acceleration

[5] Key World Energy Statistics 2017. International Energy Agency. Paříž, září 2017 (str. 6)

Autor: Vítězslav Kremlík | úterý 21.5.2019 11:07 | karma článku: 37.23 | přečteno: 1734x

Další články blogera

Vítězslav Kremlík

V Davosu plánují využít epidemii k "velkému resetu"

Využijme epidemii k "Velkému resetu" světové ekonomiky. Toto zní ze světového ekonomického fóra v Davosu. Jejich kyberpunková vize nemá s ekologií nic společného. Zato spolehlivě vyděsí každého čtenáře science fiction.

10.7.2020 v 10:37 | Karma článku: 39.70 | Přečteno: 5028 | Diskuse

Vítězslav Kremlík

Dostane virus Nobelovku za ekologii?

Karanténa přinesla uzavřené továrny i letiště. Vliv ekonomické krize na CO2 je ale prakticky neviditelný.

26.5.2020 v 10:00 | Karma článku: 19.87 | Přečteno: 471 | Diskuse

Vítězslav Kremlík

Konec prokrastinace a kritického myšlení

Jak dopadne přednáška na téma "klimatické změny z pohledu kritického myšlení", když se autor v důsledku prokrastinace nestihne připravit.

29.1.2020 v 10:33 | Karma článku: 37.31 | Přečteno: 2083 | Diskuse

Vítězslav Kremlík

Světová média mlčí o útoku Antifa na konferenční středisko

Vrací se v Německu sedmdesátá léta s rudými teroristickými bojůvkami? A proč o tom světová média i po pěti dnech stále mlčí?

25.11.2019 v 10:36 | Karma článku: 43.28 | Přečteno: 3790 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Karel Trčálek

Za drahou elektřinu poděkujme Gretě a jejím kámošům, polemika s pí. A. Dítětovou

Paní Dítětová se o tom snaží psát už měsíce. K ochraně životního prostředí vede jedině spalování uhlí, ne naslouchání fanatikům. A už je to tady! Brutální ceny, nedostatek plynu a elektřiny. A emise stále neklesají, dědo Mrázi!

13.10.2021 v 17:33 | Karma článku: 18.38 | Přečteno: 758 | Diskuse

Alexandra Dítětová

Za drahou elektřinu poděkujme Grétě a jejím kámošům

Snažím se o tom psát už měsíce. Naslouchání fanatikům nepovede k ochraně životního prostředí, ale jen k problémům. A už je to tady. Brutální ceny, nedostatek plynu i elektřiny. Emise přitom neklesají.

13.10.2021 v 13:10 | Karma článku: 43.69 | Přečteno: 2109 | Diskuse

Marek Hurt

Volby usvědčily aktivisty ze zelených lží

Už řadu měsíců posloucháme různé ekologické organizace, které tvrdí, že je klima pro lidi prioritou a že se podle toho musejí chovat i politici. Volby ukázaly pravý opak a usvědčily tak aktivisty z opakované lži.

11.10.2021 v 14:51 | Karma článku: 37.97 | Přečteno: 1260 | Diskuse

Josef Prouza

Vraťte zvířátka do přírody!

A člověka z ní vyžeňte! Vyhubil v ní, co je oku milé, zabil a sežral, na co přišel, pošlapal rozkvetlé rostlinky a postříkal jedy zbytek. Tak, koukej mazat za elektrický ohradník, gretatrmane zpovykaný, dobytku člověčí!

7.10.2021 v 9:44 | Karma článku: 23.64 | Přečteno: 364 | Diskuse

Mirek Matyáš

Zvracející Ostravačky

Je skvělé jezdit elektromobilem, ale proč to EU chce po všech? Proč si každý nemůže koupit to, co chce? Je to kvůli tomu, abychom dýchali čistší vzduch, nebo spíš chce EU zničit náš automobilový průmysl?

7.10.2021 v 7:00 | Karma článku: 9.75 | Přečteno: 542 | Diskuse
Počet článků 391 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2824

Tento blog byl oceněn v anketě "Bloger roku 2011". Autor je překladatel a vzděláním historik. Účastnil se klimatické konference v Kodani. Po aféře Climategate založil web www.klimaskeptik.cz. V roce 2019 vydal knihu OBCHODNÍCI SE STRACHEM (Dokořán).

https://climategatecesky.webnode.cz/_files/system_preview_detail_200001568-705c271559/obchodnici1.jpg

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené články

více

Najdete na iDNES.cz