Pátek 13. prosince 2019, svátek má Lucie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 13. prosince 2019 Lucie

Automobilky a řidiči, Brusel s vámi pěkně zatočí

21. 05. 2019 11:07:17
Ambiciozní plán EU, který ohrozí automobilový průmysl a bude stát miliardy, sníží globální emise o... neuvěřitelných a obrovských... necelé 1 procento.
article_photo

Meme z kampaně Svobodných do euro voleb – viz jejich Facebook

V EU vzniká 9 procent světových emisí CO2. [1] Z toho jednu pětinu (ca 20%) tvoří emise z dopravy (viz koláčový graf č. 1).[2] Z toho necelé tři čtvrtiny jsou emise z dopravy silniční. Takže za necelé 2% světových emisí CO2 může evropská doprava. Pokud by se nám podařilo emise z dopravy snížit na polovinu, tak tím docílíme snížení světových emisí o báječné (necelé) 1 procento. A to se vyplatí, že?

(Upozornění: Pokud v Číně otevřou nějakou tu uhelnou elektrárnu, tak to naše 1 procento samozřejmě vymažou).

Zatím se EU boj proti dopravě moc nedaří. Zatímco v průmyslu, výrobě elektřiny nebo v zemědělství od roku 1990 emise celkově klesly, v dopravě došlo k čistému nárůstu. Lidé jsou bohatší, mají vyšší životní úroveň a více automobilů.

GRAF 1: Emise skleníkových plynů v EU podle sektorů. Tmavě modře je 19,5% emisí z dopravy. [2]

EU v dopravě totiž vymýšlí samá opatření, která nedávají moc smysl. Povinné přimíchávání biopaliv nám zaplevelilo krajinu žlutým morem. Přísné emisní normy na emise CO2 (nikoli emise škodlivin!) jsou tak absurdní, že je automobilky musejí obcházet různými triky (Dieselgate). Ve Francii zdražování pohonných hmot vyhnalo do ulic řidiče ve žlutých vestách.

Graf 2: Zatímco v roce 1973 jádro a fosilní paliva zajišťovaly 87,6% celkové světové spotřeby energií, v roce 2015 to bylo 86,3%. Solární a větrná energie je stále nevýznamná. Jediný výrazný pokrok přinesla jaderná energie – než její rozvoj Zelení zablokovali. [4]

Ani nepokoje v Paříži ale nepřesvědčily bruselského úředníka, že sahat řidičům na jejich auta je nebezpečné. Nyní Brusel dokonce navrhuje, že mezi lety 2021 a 2030 musí emise u nových vozidel klesnout o 37.5%. [3] Dobře vědí, že to není technicky proveditelné u spalovacích motorů. Chtějí tím donutit firmy, aby přešly na výrobu elektromobilů. Které ale zatím tvoří asi 1,5% nově prodaných vozidel v EU. Inu, nikdo to nekupuje, protože to je drahé a může si to dovolit jen bruselská aristokracie.

Není tajemstvím, že dnešní odrůda ekologie je hlavně o okázalé spotřebě. Tedy že bohatí lidé dávají halasně najevo, že si mohou kupovat luxusní drahé zboží. Drahé eko bio jogurty, drahé elektromobily apod.

Tato okázalá gesta ("koukněte se jak jsem bohatý a ekologický a obdivujte mě") ve skutečnosti nemají na klima ani na počasí žádný vliv. Koncentrace skleníkových plynů v atmosféře stále roste bez ohledu na bruselské směrnice. V desetiletí 1985-1994 šlo o růst CO2 tempem 1,42 ppm ročně, zatímco v desetiletí 2005 – 2014 to bylo už 2,11 ppm ročně. [4]

Na závěr jedna drobnost. Odkud vlastně ty luxusní elektromobily vezmou svou elektřinu? Vesměs z uhelných elektráren, pochopitelně. Protože ty ještě dlouhé desítky let budou dominantním světovým zdrojem energie. Solár a vítr stále tvoří méně než 1,5% světové spotřeby energie. Jediný opravdu významné snížení emisí CO2 od 70. let přinesl rozvoj jaderné energetiky.[5] Který ale Greenpeace a Zelení zablokovali.

EU nám sice stále posílá jakoby více než do EU přispíváme. Ale do toho nejsou započítány škody, které nám způsobují tyto a jiné euroregulace. Opravdu si chceme tento útok proti našim automobilkám a našim řidičům platit ze svých daní? Pokud tyto euro-nesmysly platit nechcete, přečtěte si stránky Odejdemebezplaceni.cz

ZDROJE:

[1] Oliver, JGJ et al. Trends in total CO2 and total greenhouse gas emissions – 2017 report. PBL Netherlands Environmental Assessment Agency. Hague, prosinec 2017 (str. 11)

[2] https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/daviz/change-of-co2-eq-emissions-2#tab-dashboard-01

[3] https://www.theguardian.com/business/2018/dec/18/carmakers-criticise-unrealistic-eu-plan-slash-vehicle-emissions

[4] https://www.co2.earth/co2-acceleration

[5] Key World Energy Statistics 2017. International Energy Agency. Paříž, září 2017 (str. 6)

Autor: Vítězslav Kremlík | úterý 21.5.2019 11:07 | karma článku: 36.68 | přečteno: 1688x

Další články blogera

Vítězslav Kremlík

Světová média mlčí o útoku Antifa na konferenční středisko

Vrací se v Německu sedmdesátá léta s rudými teroristickými bojůvkami? A proč o tom světová média i po pěti dnech stále mlčí?

25.11.2019 v 10:36 | Karma článku: 42.45 | Přečteno: 3231 | Diskuse

Vítězslav Kremlík

Zpráva o stavu planety deset let od Climategate

Deset let od aféry Climategate klima rozděluje společnost více než kdy dříve. Zatímco záškoláci a duševně postižená holčička dělají symbolická gesta, obyčejní lidé demonstrují v ulicích proti zelenému zdražování.

13.11.2019 v 10:37 | Karma článku: 39.41 | Přečteno: 1579 | Diskuse

Vítězslav Kremlík

Rebelie proti neexistujícímu „šestému masovému vymírání"

Gail Bradbrooková říká, že nápad založit Extinction Rebellion dostala, když byla zdrogovaná, tedy pod vlivem psychedelik. Dnes volá po tom, aby se rebelové masivně zfetovali halucinogenními látkami. Což mnohé vysvětluje.

11.10.2019 v 9:23 | Karma článku: 36.34 | Přečteno: 1353 | Diskuse

Vítězslav Kremlík

Praha: Strašidelný mrakodrap "Titanik" jako varování před dobou ledovou?

Známý umělec David Černý pro firmu Trigema navrhl na Nových Butovicích u metra 135 m vysokou budovu ve tvaru vraku lodi zamrzlé v ledu.

27.9.2019 v 9:52 | Karma článku: 26.88 | Přečteno: 1183 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Valtr Sodomka

Perpetuum mobile aneb energetická bilance planety

Tentokrát si dovolím poněkud posunout hranice svého příspěvku, protože se bude jednat v podstatě spíše o filozofickou úvahu, a to především z důvodu téměř absolutní neexistence seriózních dat.

11.12.2019 v 17:03 | Karma článku: 40.21 | Přečteno: 3538 | Diskuse

Eva Hauserová

Filozof splynutí s přírodou a „nicnedělání“

Konečně vyšla v češtině slavná kniha Revoluce jednoho stébla slámy od japonského farmáře a filozofa Masanobu Fukuoky. Seznámí vás s postupy bezorebného pěstování i s vizí radikálně skromného a ekologického přístupu k životu.

9.12.2019 v 12:35 | Karma článku: 10.49 | Přečteno: 379 | Diskuse

Richard Neugebauer

Redukce

Celou věc je třeba řešit systematicky a podle předem přijatých pravidel. Když se má rušit patriarchát, proč ne také matriarchát, infantiarchát a seniorarchát?

5.12.2019 v 14:12 | Karma článku: 8.40 | Přečteno: 181 | Diskuse

Mirek Matyáš

Tragédie v ČR jménem elektromobilita.

Zdálo by se, že elektromobilita je v ČR na postupu - pro ty kteří mají informace z okolních zemí je jasné, že se naopak stále propadáme.

5.12.2019 v 7:07 | Karma článku: 19.90 | Přečteno: 1586 | Diskuse

Valtr Sodomka

Ekologie v praxi, aneb jak chudí přispívají na bohaté.

Nadpis je samozřejmě poněkud bulvární, za což se hned na začátku omlouvám, ale současně mám pocit, že si použití pojmu „chudý“ můžu dovolit, protože na průměrnou mzdu v ČR, tedy 34.105,- Kč jako většina občanů "nedosáhnu".

3.12.2019 v 15:52 | Karma článku: 30.75 | Přečteno: 1364 | Diskuse
Počet článků 388 Celková karma 39.40 Průměrná čtenost 2782

Tento blog byl oceněn v anketě "Bloger roku 2011". Autor je překladatel a vzděláním historik. Účastnil se klimatické konference v Kodani. Po aféře Climategate založil web www.klimaskeptik.cz. V roce 2019 vydal knihu OBCHODNÍCI SE STRACHEM (Dokořán).

https://climategatecesky.webnode.cz/_files/system_preview_detail_200001568-705c271559/obchodnici1.jpg

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené články

více

Najdete na iDNES.cz