Automobilky a řidiči, Brusel s vámi pěkně zatočí

21. 05. 2019 11:07:17
Ambiciozní plán EU, který ohrozí automobilový průmysl a bude stát miliardy, sníží globální emise o... neuvěřitelných a obrovských... necelé 1 procento.
article_photo

Meme z kampaně Svobodných do euro voleb – viz jejich Facebook

V EU vzniká 9 procent světových emisí CO2. [1] Z toho jednu pětinu (ca 20%) tvoří emise z dopravy (viz koláčový graf č. 1).[2] Z toho necelé tři čtvrtiny jsou emise z dopravy silniční. Takže za necelé 2% světových emisí CO2 může evropská doprava. Pokud by se nám podařilo emise z dopravy snížit na polovinu, tak tím docílíme snížení světových emisí o báječné (necelé) 1 procento. A to se vyplatí, že?

(Upozornění: Pokud v Číně otevřou nějakou tu uhelnou elektrárnu, tak to naše 1 procento samozřejmě vymažou).

Zatím se EU boj proti dopravě moc nedaří. Zatímco v průmyslu, výrobě elektřiny nebo v zemědělství od roku 1990 emise celkově klesly, v dopravě došlo k čistému nárůstu. Lidé jsou bohatší, mají vyšší životní úroveň a více automobilů.

GRAF 1: Emise skleníkových plynů v EU podle sektorů. Tmavě modře je 19,5% emisí z dopravy. [2]

EU v dopravě totiž vymýšlí samá opatření, která nedávají moc smysl. Povinné přimíchávání biopaliv nám zaplevelilo krajinu žlutým morem. Přísné emisní normy na emise CO2 (nikoli emise škodlivin!) jsou tak absurdní, že je automobilky musejí obcházet různými triky (Dieselgate). Ve Francii zdražování pohonných hmot vyhnalo do ulic řidiče ve žlutých vestách.

Graf 2: Zatímco v roce 1973 jádro a fosilní paliva zajišťovaly 87,6% celkové světové spotřeby energií, v roce 2015 to bylo 86,3%. Solární a větrná energie je stále nevýznamná. Jediný výrazný pokrok přinesla jaderná energie – než její rozvoj Zelení zablokovali. [4]

Ani nepokoje v Paříži ale nepřesvědčily bruselského úředníka, že sahat řidičům na jejich auta je nebezpečné. Nyní Brusel dokonce navrhuje, že mezi lety 2021 a 2030 musí emise u nových vozidel klesnout o 37.5%. [3] Dobře vědí, že to není technicky proveditelné u spalovacích motorů. Chtějí tím donutit firmy, aby přešly na výrobu elektromobilů. Které ale zatím tvoří asi 1,5% nově prodaných vozidel v EU. Inu, nikdo to nekupuje, protože to je drahé a může si to dovolit jen bruselská aristokracie.

Není tajemstvím, že dnešní odrůda ekologie je hlavně o okázalé spotřebě. Tedy že bohatí lidé dávají halasně najevo, že si mohou kupovat luxusní drahé zboží. Drahé eko bio jogurty, drahé elektromobily apod.

Tato okázalá gesta ("koukněte se jak jsem bohatý a ekologický a obdivujte mě") ve skutečnosti nemají na klima ani na počasí žádný vliv. Koncentrace skleníkových plynů v atmosféře stále roste bez ohledu na bruselské směrnice. V desetiletí 1985-1994 šlo o růst CO2 tempem 1,42 ppm ročně, zatímco v desetiletí 2005 – 2014 to bylo už 2,11 ppm ročně. [4]

Na závěr jedna drobnost. Odkud vlastně ty luxusní elektromobily vezmou svou elektřinu? Vesměs z uhelných elektráren, pochopitelně. Protože ty ještě dlouhé desítky let budou dominantním světovým zdrojem energie. Solár a vítr stále tvoří méně než 1,5% světové spotřeby energie. Jediný opravdu významné snížení emisí CO2 od 70. let přinesl rozvoj jaderné energetiky.[5] Který ale Greenpeace a Zelení zablokovali.

EU nám sice stále posílá jakoby více než do EU přispíváme. Ale do toho nejsou započítány škody, které nám způsobují tyto a jiné euroregulace. Opravdu si chceme tento útok proti našim automobilkám a našim řidičům platit ze svých daní? Pokud tyto euro-nesmysly platit nechcete, přečtěte si stránky Odejdemebezplaceni.cz

ZDROJE:

[1] Oliver, JGJ et al. Trends in total CO2 and total greenhouse gas emissions – 2017 report. PBL Netherlands Environmental Assessment Agency. Hague, prosinec 2017 (str. 11)

[2] https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/daviz/change-of-co2-eq-emissions-2#tab-dashboard-01

[3] https://www.theguardian.com/business/2018/dec/18/carmakers-criticise-unrealistic-eu-plan-slash-vehicle-emissions

[4] https://www.co2.earth/co2-acceleration

[5] Key World Energy Statistics 2017. International Energy Agency. Paříž, září 2017 (str. 6)

Autor: Vítězslav Kremlík | úterý 21.5.2019 11:07 | karma článku: 35.83 | přečteno: 1431x

Další články blogera

Vítězslav Kremlík

Rozhovor s klimatickým věštcem Frau Merkel v Respektu

Časopis Respekt koncem dubna 2019 zveřejnil rozsáhlý rozhovor s německým klimatologem Hansem Joachimem Schellnhuberem. Článek má v titulku temné proroctví.

29.4.2019 v 9:48 | Karma článku: 39.83 | Přečteno: 1804 | Diskuse

Vítězslav Kremlík

Jak manipuluje web Manipulatori.cz

Web Manipulatori.cz se prý snaží vyvracet fámy a dezinformace, což by byl sympatický cíl. Bohužel za webem zjevně stojí lidé, kteří neumí moc pracovat s informacemi.

27.3.2019 v 10:50 | Karma článku: 33.60 | Přečteno: 1438 | Diskuse

Vítězslav Kremlík

Panika kolem Černobylu ublížila lidem více než radiace

Počet obětí byl mnohem nižší, než si veřejnost myslí. Navzdory zprávě OSN však lidé stále věří děsivým hoaxům ve stylu Akta X.

12.3.2019 v 11:33 | Karma článku: 32.07 | Přečteno: 1659 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Alexandra Dítětová

Je klimatická krize. Česko musí do války!

Nezbývá proto, než aby Česko vyhlásilo válku Číně, Indii, Vietnamu, Indonésii, USA, Rusku a Německu. A podle mezinárodních přehledů, dám dohromady všech 10 států, které do vzduchu posílají největší množství CO2 ze všech.

13.7.2019 v 11:03 | Karma článku: 29.13 | Přečteno: 732 | Diskuse

Iva Rambousková

Dejme Greenpeace k soudu!

Tak naše pobočka Greenpeace chystá žalobu na českou vládu. To tady ještě nebylo! Ne, že by mě nenapadlo, za co by se dala naše vláda zažalovat. Ale žalovat ji, že dělá málo proti globálnímu oteplování, mi připadá jako hloupost.

10.7.2019 v 16:11 | Karma článku: 28.16 | Přečteno: 708 | Diskuse

Jiří Turner

Nedělejte poplach, greténi!

Ono to s životním prostředím není tak zlé. Změna klimatu je normální proces, ozonová vrstva drží, s exhalacemi si příroda poradí a s odpady konečně také.To jen pomatení vědci, a ještě pomatenější aktivisté se vás pokouší zblbnout.

9.7.2019 v 10:51 | Karma článku: 41.08 | Přečteno: 7945 | Diskuse

Eva Hauserová

Jak jsem vyvražďovala živáčky

Pustila jsem se do amatérského studia půdní mikrobiologie a vůbec života v půdě, což obnáší i provádění „sčítání lidu“ - tedy živých tvorů. Jenomže metody jsou kapku drsné...

8.7.2019 v 9:01 | Karma článku: 10.64 | Přečteno: 224 | Diskuse

Richard Peterka

Proč se o tom Klimakempu vůbec píše?

Pochodu na protest proti fungování uhelné elektrárny ve Chvaleticích se podle iDnes zúčastnilo na pět stovek lidí. Několik desítek jich pak zůstalo blokovat vchod do elektrárny. Vážně je to tak významná akce?

5.7.2019 v 21:51 | Karma článku: 34.48 | Přečteno: 786 | Diskuse
Počet článků 375 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2749

Tento blog byl oceněn v anketě "Bloger roku 2011". Autor je překladatel a vzděláním historik. Zajímá se o vliv klimatických změn na lidské dějiny. Účastnil se klimatické konference v Kodani. Po aféře Climategate založil web www.klimaskeptik.cz

 

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené články

více

Najdete na iDNES.cz