Automobilky a řidiči, Brusel s vámi pěkně zatočí

21. 05. 2019 11:07:17
Ambiciozní plán EU, který ohrozí automobilový průmysl a bude stát miliardy, sníží globální emise o... neuvěřitelných a obrovských... necelé 1 procento.
article_photo

Meme z kampaně Svobodných do euro voleb – viz jejich Facebook

V EU vzniká 9 procent světových emisí CO2. [1] Z toho jednu pětinu (ca 20%) tvoří emise z dopravy (viz koláčový graf č. 1).[2] Z toho necelé tři čtvrtiny jsou emise z dopravy silniční. Takže za necelé 2% světových emisí CO2 může evropská doprava. Pokud by se nám podařilo emise z dopravy snížit na polovinu, tak tím docílíme snížení světových emisí o báječné (necelé) 1 procento. A to se vyplatí, že?

(Upozornění: Pokud v Číně otevřou nějakou tu uhelnou elektrárnu, tak to naše 1 procento samozřejmě vymažou).

Zatím se EU boj proti dopravě moc nedaří. Zatímco v průmyslu, výrobě elektřiny nebo v zemědělství od roku 1990 emise celkově klesly, v dopravě došlo k čistému nárůstu. Lidé jsou bohatší, mají vyšší životní úroveň a více automobilů.

GRAF 1: Emise skleníkových plynů v EU podle sektorů. Tmavě modře je 19,5% emisí z dopravy. [2]

EU v dopravě totiž vymýšlí samá opatření, která nedávají moc smysl. Povinné přimíchávání biopaliv nám zaplevelilo krajinu žlutým morem. Přísné emisní normy na emise CO2 (nikoli emise škodlivin!) jsou tak absurdní, že je automobilky musejí obcházet různými triky (Dieselgate). Ve Francii zdražování pohonných hmot vyhnalo do ulic řidiče ve žlutých vestách.

Graf 2: Zatímco v roce 1973 jádro a fosilní paliva zajišťovaly 87,6% celkové světové spotřeby energií, v roce 2015 to bylo 86,3%. Solární a větrná energie je stále nevýznamná. Jediný výrazný pokrok přinesla jaderná energie – než její rozvoj Zelení zablokovali. [4]

Ani nepokoje v Paříži ale nepřesvědčily bruselského úředníka, že sahat řidičům na jejich auta je nebezpečné. Nyní Brusel dokonce navrhuje, že mezi lety 2021 a 2030 musí emise u nových vozidel klesnout o 37.5%. [3] Dobře vědí, že to není technicky proveditelné u spalovacích motorů. Chtějí tím donutit firmy, aby přešly na výrobu elektromobilů. Které ale zatím tvoří asi 1,5% nově prodaných vozidel v EU. Inu, nikdo to nekupuje, protože to je drahé a může si to dovolit jen bruselská aristokracie.

Není tajemstvím, že dnešní odrůda ekologie je hlavně o okázalé spotřebě. Tedy že bohatí lidé dávají halasně najevo, že si mohou kupovat luxusní drahé zboží. Drahé eko bio jogurty, drahé elektromobily apod.

Tato okázalá gesta ("koukněte se jak jsem bohatý a ekologický a obdivujte mě") ve skutečnosti nemají na klima ani na počasí žádný vliv. Koncentrace skleníkových plynů v atmosféře stále roste bez ohledu na bruselské směrnice. V desetiletí 1985-1994 šlo o růst CO2 tempem 1,42 ppm ročně, zatímco v desetiletí 2005 – 2014 to bylo už 2,11 ppm ročně. [4]

Na závěr jedna drobnost. Odkud vlastně ty luxusní elektromobily vezmou svou elektřinu? Vesměs z uhelných elektráren, pochopitelně. Protože ty ještě dlouhé desítky let budou dominantním světovým zdrojem energie. Solár a vítr stále tvoří méně než 1,5% světové spotřeby energie. Jediný opravdu významné snížení emisí CO2 od 70. let přinesl rozvoj jaderné energetiky.[5] Který ale Greenpeace a Zelení zablokovali.

EU nám sice stále posílá jakoby více než do EU přispíváme. Ale do toho nejsou započítány škody, které nám způsobují tyto a jiné euroregulace. Opravdu si chceme tento útok proti našim automobilkám a našim řidičům platit ze svých daní? Pokud tyto euro-nesmysly platit nechcete, přečtěte si stránky Odejdemebezplaceni.cz

ZDROJE:

[1] Oliver, JGJ et al. Trends in total CO2 and total greenhouse gas emissions – 2017 report. PBL Netherlands Environmental Assessment Agency. Hague, prosinec 2017 (str. 11)

[2] https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/daviz/change-of-co2-eq-emissions-2#tab-dashboard-01

[3] https://www.theguardian.com/business/2018/dec/18/carmakers-criticise-unrealistic-eu-plan-slash-vehicle-emissions

[4] https://www.co2.earth/co2-acceleration

[5] Key World Energy Statistics 2017. International Energy Agency. Paříž, září 2017 (str. 6)

Autor: Vítězslav Kremlík | úterý 21.5.2019 11:07 | karma článku: 36.63 | přečteno: 1639x

Další články blogera

Vítězslav Kremlík

Stávka za klima by měla bojovat hlavně proti Greenpeace

Hnutí Fridays for Future žije v jakési virtuální realitě, ve které za neřešení emisí CO2 mohou jacísi „politici“. Ve skutečnosti hlavní překážku jsou ekoaktivisté, kteří desítky let blokují bezemisní jadernou energetiku.

23.9.2019 v 9:35 | Karma článku: 15.90 | Přečteno: 189 | Diskuse

Vítězslav Kremlík

Soud odsoudil autora hokejkového grafu za utajování dat

V únoru 2011 v rozhovoru profesor Tim Ball prohlásil, že autor „hokejkového grafu“ patří spíše do State Penn (státní věznice) než do Penn State (státní university Pennsylvánie). Michael Mann ho za slovní hříčku zažaloval.

27.8.2019 v 10:03 | Karma článku: 34.30 | Přečteno: 1375 | Diskuse

Vítězslav Kremlík

Tenkrát v Hollywoodu: Charles Manson a jeho ekologický zásahový tým

Námětem Tarantinova filmu je známá událost, kde sekta Charlese Mansona přepadla dům režiséra Polanskiho a zabila jeho těhotnou ženu. Málokde se ale dočtete, že Manson se svou přírodní filosofií ATWA byl průkopníkem ekoterorismu.

26.8.2019 v 10:33 | Karma článku: 31.43 | Přečteno: 1696 | Diskuse

Vítězslav Kremlík

Zničí klimatická změna světovou ekonomiku?

I při oteplení o 2°C bude za sto let svět 11x bohatší než dnes.Proč tedy vzdělaná střední třída v průmyslově vyspělých zemích v posledních letech propadla víře, že lidstvo čeká vyhynutí?

13.8.2019 v 10:27 | Karma článku: 21.63 | Přečteno: 746 | Diskuse

Další články z rubriky Životní prostředí a ekologie

Vítězslav Kremlík

Stávka za klima by měla bojovat hlavně proti Greenpeace

Hnutí Fridays for Future žije v jakési virtuální realitě, ve které za neřešení emisí CO2 mohou jacísi „politici“. Ve skutečnosti hlavní překážku jsou ekoaktivisté, kteří desítky let blokují bezemisní jadernou energetiku.

23.9.2019 v 9:35 | Karma článku: 15.90 | Přečteno: 189 | Diskuse

Jiří Houfek

Vědci varují.

Původně jsem měl nadpis „Varuji před vědci, kteří varují“. Ale pak jsem se zarazil : Kdo jsi ty, abys zpochybňoval varování vědců?“.

22.9.2019 v 20:22 | Karma článku: 29.67 | Přečteno: 746 | Diskuse

Jiří Tomáš

Několik poznámek ke klimatickému alarmismu

Plánovaných konců světa jsem už několik ve zdraví přežil. Jistě, dříve, ale spíš později nastane nějaký malér, který učiní Zemi neobyvatelnou, třeba až se Slunce změní v červeného obra a jsou i jiné možnosti.

22.9.2019 v 10:00 | Karma článku: 36.89 | Přečteno: 1055 | Diskuse

Alexandra Dítětová

Česká Greta poletí do Ameriky letadlem

Tak jsem se podívala na rozhovor s českou Gretou v Rozstřelu tady na idnes. Slečna je sympatická, určitě to myslí dobře. Ale opět mi potvrdila, že po téhle zelené cestě nikdy nepůjdu.

21.9.2019 v 7:44 | Karma článku: 41.05 | Přečteno: 1613 | Diskuse

Lumír Vitha

Co se děje na poli - Pole se zmenší na max. 30 ha a skotu hrozí jatka

S těmi poli je to dobře. A ten skot? Co je na tom divného?, říkáte si. To už tak chodí, skot je na mléko a maso. Po přečtení tohohle si ale musíme položit otázku: Jak dlouho ještě? A hlavně - co potom?

20.9.2019 v 5:48 | Karma článku: 29.01 | Přečteno: 701 | Diskuse
Počet článků 383 Celková karma 31.24 Průměrná čtenost 2746

Tento blog byl oceněn v anketě "Bloger roku 2011". Autor je překladatel a vzděláním historik. Účastnil se klimatické konference v Kodani. Po aféře Climategate založil web www.klimaskeptik.cz. V roce 2019 vydal knihu OBCHODNÍCI SE STRACHEM (Dokořán).

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené články

více

Najdete na iDNES.cz